Мітки

понеділок, 26 вересня 2022 р.

Українська література, 11-А клас (27.09.2022р.)

Тема.  В.Свідзинський. «Холодна тиша. Місяцю надламаний…», «Прозорий січень небо розтворив». 

1. Слово  вчителя.

   Василь Стус назвав творчість В. Свідзинського засобом «шляхетної герметизації власного духу». Із цим пов'язана й «несучасна сучасність» поета: у добу зростання ідеологічного тиску на мистецтво він обрав позицію невтручання, свідомої самоізоляції від бурхливих суспільних дискусій та злободенних проблем.

   В. Свідзинського найбільше цікавила людська душа у її складній взаємодії зі світом. 

2. Прочитайте  поезію  В.Свідзинського "Холодна  тиша. Місяцю  надламний..."  у  підручнику - с. 40.


                                                       (Сильна  мрія, Пауль  Клеє, 1929)

3. Виявляємо  літературну  компетентність.

 - Дайте  відповіді  на  запитання (УСНО).

   1) Яке  враження  справила  на  вас  ця  поезія?

   2) Яким  постає  ліричний  герой  на  початку  твору?

   3) Який  звуковий  образ  є  наскрізним  у  цій  поезії?

   4) Які  абстрактні  образи  створює  поет? Якими  художніми  засобами?

   5) Знайдіть  у  тексті  антонімічні  образи.

4. Прочитайте  вірш  "Прозорий  січень  небо  розтворив..."  у  підручнику - с. 41.


                                               (Мороз  і  сонце, Тетяна  Яблонська, 1996)

5. Поміркуємо  над  прочитаним.

   1) Які  асоціації  викликала  поезія  у  вас?

   2) Які  епітети, метафори  винайшов  поет, щоб  створити  зимовий  пейзаж?

   3) Визначте  мотив  вірша.

6. Виконайте  завдання(на вибір).

 - Є  чимало  способів  узагальнити  свої  враження, знання, виявити  своє  ставлення  до  проблем, порушених  у  творі: створити  "паспорт  твору"  або  "буктрейлер", написати  есе  або  твір-роздум  тощо. Оберіть  форму, яка  найяскравіше  виявить  ваше  розуміння  поезії  "Холодна  тиша. Місяцю  надламаний..."  або  "Прозорий  січень  небо  розтворив...", і  виконайте  роботу.

Немає коментарів:

Дописати коментар