Тема. В.Свідзинський. «Холодна тиша. Місяцю надламаний…», «Прозорий січень небо розтворив».
1. Слово вчителя.
Василь Стус назвав творчість В. Свідзинського
засобом «шляхетної герметизації власного духу». Із цим пов'язана й «несучасна
сучасність» поета: у добу зростання ідеологічного тиску на мистецтво він обрав
позицію невтручання, свідомої самоізоляції від бурхливих суспільних дискусій та
злободенних проблем.
В. Свідзинського найбільше цікавила людська душа у
її складній взаємодії зі світом.
2. Прочитайте поезію В.Свідзинського "Холодна тиша. Місяцю надламний..." у підручнику - с. 40.
(Сильна мрія, Пауль Клеє, 1929)
3. Виявляємо літературну компетентність.
- Дайте відповіді на запитання (УСНО).
1) Яке враження справила на вас ця поезія?
2) Яким постає ліричний герой на початку твору?
3) Який звуковий образ є наскрізним у цій поезії?
4) Які абстрактні образи створює поет? Якими художніми засобами?
5) Знайдіть у тексті антонімічні образи.
4. Прочитайте вірш "Прозорий січень небо розтворив..." у підручнику - с. 41.
(Мороз і сонце, Тетяна Яблонська, 1996)
5. Поміркуємо над прочитаним.
1) Які асоціації викликала поезія у вас?
2) Які епітети, метафори винайшов поет, щоб створити зимовий пейзаж?
3) Визначте мотив вірша.
6. Виконайте завдання(на вибір).
- Є чимало способів узагальнити свої враження, знання, виявити своє ставлення до проблем, порушених у творі: створити "паспорт твору" або "буктрейлер", написати есе або твір-роздум тощо. Оберіть форму, яка найяскравіше виявить ваше розуміння поезії "Холодна тиша. Місяцю надламаний..." або "Прозорий січень небо розтворив...", і виконайте роботу.
Немає коментарів:
Дописати коментар