Мітки

вівторок, 1 жовтня 2024 р.

Українська мова, 11-А клас (02.10.2024р.)

 Тема. Акція. Риторична техніка. Методи викладу матеріалу.  Теза й аргументація. Види аргументації

1. Поміркуємо.

   - Прочитайте  висловлювання, прокоментуйте  їх.

    1)  Треба говорити голосно, щоб тебе почули.

         Треба говорити тихо, щоб тебе послухали.

                                     П. Клодель

     2) "Існує  три  категорії  ораторів: одних  можна  слухати, інших  не  можна  слухати, третіх  не  можна  не  слухати" (Архієпископ  Меджі).

2. Слово  вчителя.

   Акція (від лат. actio — дія, дозвіл) є завершальним етапом ораторської дії — виголошенням промови. Як правило, промовці не надто замислюються над цим завершальним актом; здається, що коли вже все на попередніх етапах продумано, підготовлено і підібрано, то з озвученням змісту проблем не буде. А даремно. Якраз невдале виголошення промови може звести попередню роботу нанівець. Тому п'ятий розділ риторики присвячений саме цьому завершальному акту риторичної дії—публічному виголошенню промови. Основу цього розділу складають з'ясування умов спілкування, характеристика оратора й аудиторії, методичне застереження і прийомотворення, інтонування тексту, паралінгвістичний супровід, психологічний тренінг, техніка дихання і техніка мовлення, в тому числі й дикція, тобто все для того, щоб, як радив Цицерон, "достойно" виголосити промову.

3. Перегляньте  відео.


4. Запишіть  у  зошити  найпоширеніші  помилки  оратора  під  час  виголошення  промови.

5. Ознайомтеся  з  текстом  вправи  77 с. 34. Визначте  його  стиль, тип  мовлення. Законспектуйте.



6. Прочитайте  статтю  в  підручнику  "Найпоширеніші  мовні  помилки, яких  необхідно  уникати  ораторові" - с. 34.

7. Виконайте  письмово  вправу  82 с. 35.

8. Перегляньте  опорний  конспект. Яких  правил  потрібно  дотримуватися, щоб  переконати  слухачів?
























Немає коментарів:

Дописати коментар