Мітки

четвер, 19 жовтня 2023 р.

Українська література, 10-А клас (20.10.2023р., рівень стандарту+профільний рівень)

 Тема. Урок  позакласного  читання. Соціально-побутові  та  історичні  драми  й  комедії  М.Кропивницького, М.Старицького, І.Карпенка-Карого.

1. Слово  вчителя.

а) С.Старицький.

    В українській літературі другої половини 19 ст. – початку 20 ст.  значне місце посідає творчість Михайла Петровича Старицького — талановитого поета, драматурга, прозаїка. Всеосяжність інтересів, дійовий громадський темперамент спонукали Старицького до роботи в різних галузях культури. Він був організатором театральної справи в Україні, режисером і антрепренером, одним із фундаторів Всеукраїнського театрального товариства, видавцем, перекладачем — одним із тих невтомних трудівників, чиєю подвижницькою працею живиться кожна національна культура.

    Старицький – автор 33 п’єс. Більшість з них оригінальні, але в цьому числі чимало переробок творів інших авторів.

    Серед оригінальних творів Старицького є драми соціально-психологічні «Не судилось», 1881, «У темряві», 1892, «Талан», 1893, соціально-побутові – «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці», 1892, історичні – «Богдан Хмельницький», «Маруся Богуславка», «Оборона Буші». Писав і водевілі (різновид легкої комедії з куплетами, які виконуються під музику) – «Як ковбаса та чарка, то минеться й сварка», «По-модньому», «Чарівний сон».

б) М.Кропивницький.

   Наскрізною у творчості Кропивницького є тема девальвації віковічних духовних цінностей у свідомості людей, які  відривалися від духовних основ свого народу.

   Ліки від духовного занепаду співвітчизників Кропивницький вбачає в українському національному відродженні. Цій проблемі тією чи іншою мірою  присвячена більшість його  п'єс („Доки сонце зійде, роса очі виїсть“, „Олеся“, „Замулені джерела“, „Нашествіє варварів“, „Супротивні течії“, „Розгардіяш“, „Скрутна доба“, „Голомозий“, „Старі сучки й молоді парості“ та інші).

   Кропивницький  створює портрети „нових людей“, що були нетиповими для драматургії його доби. Серед них–  постаті сільських писарів Василя Сокуренка  („Помирились“) і Якова Приблуди  („За сиротою і Бог з калитою, або ж Несподіване сватання“).

   Певна заслуга належить драматургові  в утвердженні на українській сцені психологічної драми („Глитай, або ж Павук“, „Доки сонце зійде, роса очі виїсть“, „Перед волею“), політичної  п'єси („По ревізії“, „Розгардіяш“, „Скрутна доба“, „Зерно і полова“), розробці такого нового для того часу жанрового утворення, як трагікомедія („Лихо не кожному лихо, іншому й талан“, „Чмир“, „На руїнах“, „Старі сучки й молоді парості“). 

2. Перейдіть  за  посиланням. Прочитайте  твори  драматургів.

1)М.Старицький. "Не судилось": https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=319

2) М.Кропивницький. "Глитай, або ж павук": https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1071

1 коментар:

  1. Я змусила свого колишнього любовного партнера повернутися до любові і довіряти мені більше, ніж будь-коли раніше. Все своє життя я ніколи не думав, що заклинання на любов може повернути мого колишнього коханця Мортенссона, поки мій друг не познайомив мене зі справжнім заклинанням, перш ніж я зв'язався з деякими заклинаннями, щоб допомогти мені, але знаю, що вони можуть мені допомогти, деякі вони вимагали більше грошей, поки Я виконую прості інструкції великого заклинання через його особистий номер WhatsApp +12162022709, я зміг зв’язатися з ним і зателефонувати йому, а також отримати від нього негайну допомогу, щоб відновити любов і щастя мого шлюбу Дрігбіновія. повернути втрачене кохання або відновити розірвані стосунки, і розлучений партнер може повернутися до кохання. це можливо, тому що це працює для мене протягом 3 днів, мій колишній коханий зателефонував мені по телефону, щоб вибачитися, і зараз ми обоє живемо разом в любові і щасті. Ви також можете зв’язатися з його електронною поштою за адресою doctorigbinovia93@gmail.com. Дякую Дрігбіновії за його обдаровані здібності, дякую, що знайшли час, щоб прочитати моє свідчення?

    ВідповістиВидалити