Мітки

вівторок, 31 жовтня 2023 р.

Українська мова, 10-А клас (01.11.2023р.)

 Тема. Подовження, спрощення  у  групах  приголосних. Приставні  приголосні. Метатеза.

1. Пригадаймо.

Подовження - явище, притаманне українськiй мовi (на вiдмiну вiд багатьох iнших). Подовжуються приголоснi д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш, якщо вони стоять у позицiї мiж голосними.

ЗАУВАЖТЕ!

                                

2. Запишіть  слова. Замість крапок поставте, де потрібно, пропущені літери відповідно до правил подовження приголосних.

   Суцвіт…я, попідтин…ю, повноліт...я, повніст…ю, нал...ю, весіл…я, навман…я, узбереж...я, роздоріж…я, папорот…ю, дерт...ю, радіомовлен…я, засил...я, попідвікон...ю, безчест...я, ніч...ю, відкрит...ів, безліч…ю, шерст…ю, Іл…я, мудріст...ю, клун...я, щаст…я, скрин…я, жит...я, жит...євий, лист...я, безліс…я, ріл…я, мід...ю, скатерт...ю, пам’ят…ю, суд...ів, л...ється, постат...ю, повін...ю, молод...ю, молодіст...ю, жовч…ю, у піднебес...і, радіст..ю, стат…ею, ста...ей.

3. Опрацюйте  теоретичний  матеріал  у  підручнику - с.49 (таблиця "Спрощення  в  групах приголосних").

Отже,


4. Утворіть від поданих іменників прикметники і вимовте їх відповідно до правил орфоепії. Слова запишіть парами.

Якість -

Почесть -

Пестити -

Ненависть -

Виїзд -

Піст -

Совість -

Масло -

Доблесть -

Пристрасть -

Заздрість -

Швидкість -

5. Прочитайте  текст  вправи  111 с. 50. Сформулюйте  його  головну  думку (УСНО). Наведіть  власні  приклади  описаних  фонетичних  явищ (УСНО).


Немає коментарів:

Дописати коментар