Мітки

понеділок, 14 квітня 2025 р.

Українська мова, 11-А клас (15.04.2025р.)

Тема. Відмінювання числівників. Паралельне використання відмінкових форм числа. Особливості використання числівників на позначення дат  і  часу. РЗМ. Складання плану художнього тексту.

1. Пригадаємо.


ЗАПАМ'ЯТАЙТЕ!



2. Виконайте  письмово  вправу  713 с. 247.

3. Пригадаємо.






Джерело: https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-pravilne-vzhivannya-chislivnikiv-na-poznachennya-dat-i-chasu-234200.html#:~:text=%D0%94%D0%BB%D1%8F%20%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B4%D0%B0%D1%82%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%8F%D0%B4%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96%20%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8,%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BB%D1%8E%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BE%2C%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B4%D1%80%D1%83%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BB%D1%8E%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BE.

4. Укажіть  час (ПИСЬМОВО).

10:40, 18:20, 22:30, 13:15.

5. Прочитайте  текст.

                                         ВИБІР ШЛЯХУ

   Його зненацька охопив сумнів: «Чи те я роблю, що слід? Чи здатний на це? Чому так тягне туди, у невідоме?» І він зупинився серед шляху. Замислився. Огледівся. Хоча дорога стелилася попереду рівна й широка, проте він не міг іти далі: і неспокій, і невдоволення собою, і жадання чогось вищого переповнили його. А обіч уторованої дороги громадилися вершини, які здавалися такими стрімкими й неприступними, що на них ніхто не наважувався зійти.

   До того ж їх оточували непрохідні хащі, глибокі яруги, гострі стрімчаки й бескиди…

   І все ж він рішуче зійшов з гладенької дороги й крізь нетрі та чагарі заторував власну стежину до вершини. І вже ніщо не могло зупинити сміливця: ні колюче терня, ні скелясті крутосхили, ні глибокі урвища. Він здіймався все вгору і вгору. «Божевільний!» — жахалися одні, що спокійно дибалів гостинцем. «Відчайдушний!» — захоплено вигукували інші, які вже готувалися рушити й собі вслід за сміливцем. «Щасливий!» — зітхали ті, які через свою кволість, несміливість чи полохливу вдачу не могли піти за першопрохідцем.

    А були й такі, що мовчки заздрили й потайки зневажали сміливця.

   Що йому до того! Він уперто здіймався на вершину, де не ступала ще нога людська. І то було його покликання, його щастя, його слава й безсмертя. Як важливо в житті знайти себе, доки не пізно, доки ще молодий!

   А йому тоді йшов уже тридцять другий. За спиною в нього і вчителювання, і участь у боях, і робота в провідній республіканській газеті художником ілюстратором, карикатуристом. Читачі в кожному номері шукали гострі, дотепні малюнки, під якими стояв підпис «Сашко». Друзі щодня приходили до нього в майстерню, щоб подивитися, як під пензлем народжується пейзаж чи людський тип. І називали його талановитим, і пророкували йому творче майбуття.

   А його не задовольняли ні карикатури, ні акварелі, ні олійні праці. Усе дужче й дужче почувався невдоволеним, бо відчував у собі силу творця нового мистецтва, що тільки-но утверджувалося. І однієї ночі після роздумів він рішуче виходить зі своєї майстерні, щоб ніколи до неї не повернутися. Залишає мольберт, фарби, закінчені й незакінчені полотна — залишає назавжди.

   Із плащем через плече й дорожнім портфелем у руці поспішає на вокзал, сідає в поїзд, що везе його на берег Чорного моря, у красуню Одесу. А вранці він уже стоїть перед директором кінофабрики й промовляє три заповітних слова:

  — Хочу стати режисером!

   Це був Довженко (С. Плачинда; 371 слово).

6. Визначте  і  запишіть  тему  та  ідею  тексту.

7. Складіть  і  запишіть  план  тексту.


Немає коментарів:

Дописати коментар