Тема. РЗМ. Складання плану художнього тексту.
1. Прочитайте текст.
ВИБІР ШЛЯХУ
Його зненацька
охопив сумнів: «Чи те я роблю, що слід? Чи здатний на це? Чому так тягне туди,
у невідоме?» І він зупинився серед шляху. Замислився. Огледівся. Хоча дорога
стелилася попереду рівна й широка, проте він не міг іти далі: і неспокій, і
невдоволення собою, і жадання чогось вищого переповнили його. А обіч уторованої
дороги громадилися вершини, які здавалися такими стрімкими й неприступними, що
на них ніхто не наважувався зійти.
До того ж їх
оточували непрохідні хащі, глибокі яруги, гострі стрімчаки й бескиди…
І все ж він
рішуче зійшов з гладенької дороги й крізь нетрі та чагарі заторував власну
стежину до вершини. І вже ніщо не могло зупинити сміливця: ні колюче терня, ні
скелясті крутосхили, ні глибокі урвища. Він здіймався все вгору і вгору.
«Божевільний!» — жахалися одні, що спокійно дибалів гостинцем. «Відчайдушний!»
— захоплено вигукували інші, які вже готувалися рушити й собі вслід за
сміливцем. «Щасливий!» — зітхали ті, які через свою кволість, несміливість чи
полохливу вдачу не могли піти за першопрохідцем.
А були й такі,
що мовчки заздрили й потайки зневажали сміливця.
Що йому до того!
Він уперто здіймався на вершину, де не ступала ще нога людська. І то було його
покликання, його щастя, його слава й безсмертя. Як важливо в житті знайти себе,
доки не пізно, доки ще молодий!
А йому тоді йшов
уже тридцять другий. За спиною в нього і вчителювання, і участь у боях, і
робота в провідній республіканській газеті художником ілюстратором,
карикатуристом. Читачі в кожному номері шукали гострі, дотепні малюнки, під
якими стояв підпис «Сашко». Друзі щодня приходили до нього в майстерню, щоб
подивитися, як під пензлем народжується пейзаж чи людський тип. І називали його
талановитим, і пророкували йому творче майбуття.
А його не
задовольняли ні карикатури, ні акварелі, ні олійні праці. Усе дужче й дужче
почувався невдоволеним, бо відчував у собі силу творця нового мистецтва, що
тільки-но утверджувалося. І однієї ночі після роздумів він рішуче виходить зі
своєї майстерні, щоб ніколи до неї не повернутися. Залишає мольберт, фарби,
закінчені й незакінчені полотна — залишає назавжди.
Із плащем через
плече й дорожнім портфелем у руці поспішає на вокзал, сідає в поїзд, що везе
його на берег Чорного моря, у красуню Одесу. А вранці він уже стоїть перед
директором кінофабрики й промовляє три заповітних слова:
— Хочу стати
режисером!
Це був Довженко
(С. Плачинда; 371 слово).
3. Складіть і запишіть план тексту.
Немає коментарів:
Дописати коментар