Тема. Родинно-побутові пісні. «Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…»«Ой під вишнею, під черешнею…» Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка. Аналіз пісень.
1. Поміркуємо.
В одній з книг сучасної української письменниці Дари
Корній є така фраза: «Любов – то іменник, і вона не має минулого часу.» Як ви
розумієте ці слова?
2. Слово вчителя.
Тема кохання була, є і буде завжди актуальною. Тому що є одним із найкращих почуттів, які може відчути людина. Люди закохувались у минулому, закохуються зараз і будуть закохуватися ще багато-багато років. Кохання може бути різним, одним воно приносить радість, коли воно взаємне, іншим – муки, якщо взаємності немає. Це один зі сценаріїв життя, за яким «грає» не одне покоління людей. Саме тому ця тема не оминула й фольклорні твори, а якщо говорити про українські пісні, то, мабуть, найбільшу кількість родинно-побутових пісень складають саме пісні про кохання.
Пісні про кохання відбили високі моральні якості
молоді. Щирість, довіра, взаємоповага, радість кохання, гіркота вимушеної
розлуки, туга за коханою людиною, зрада — ось основні мотиви, що проймають ці
пісні.
Їх головними персонажами є, звичайно, хлопець і
дівчина, а характер стосунків між ними, їхні почуття і переживання визначили
зміст творів. Від імені цих героїв і складались пісні. Тому найчастіше такі
пісні мають форму монологу, рідше – діалогу. Для таких пісень також
характерні певний драматизм, особливо, коли мова йде про розлуку або
неможливість бути з коханою людиною. А також використання сталих епітетів,
порівнянь, пестливих форм, образів-символів та художнього паралелізму.
3. Прослухайте пісню "Цвіте терен, цвіте терен".
4. Прочитайте пісню у підручнику - с. 18.
5. Визначте художньо-поетичні засоби, використані в цій пісні. Яка їхня роль? Запис у робочому зошиті зробіть у зручній для вас формі (тексту, плану, таблиці, схеми).
6. Прочитайте у підручнику пісню "Сонце низенько, вечір близенько..." - с.20-21.
7. Запишіть тему, ідею пісні.
8. Прослухайте пісню "Ой під вишнею, під черешнею...".
9. Прочитайте пісню у підручнику - с. 22.
10. Визначте зорові та слухові образи, порівняння, повтори у творі. Запис у робочий зошит зробіть у зручній для вас формі (тексту, плану, таблиці, схеми).
Немає коментарів:
Дописати коментар