Мітки

четвер, 7 вересня 2023 р.

Українська література, 9-А, 9-Б класи (08.09.2023р.)

 Тема. Родинно-побутові пісні.  «Цвіте терен, цвіте терен…», «Сонце низенько…»«Ой під вишнею, під черешнею…» Культ романтизованих почуттів, традиційна символіка. Аналіз пісень.

1. Поміркуємо.

    В одній з книг сучасної української письменниці Дари Корній є така фраза: «Любов – то іменник, і вона не має минулого часу.» Як ви розумієте ці слова?

2. Слово  вчителя.

    Тема кохання була, є і буде завжди актуальною. Тому що є одним із найкращих почуттів, які може відчути людина. Люди закохувались у минулому, закохуються зараз і будуть закохуватися ще багато-багато років. Кохання може бути різним, одним воно приносить радість, коли воно взаємне, іншим – муки, якщо взаємності немає. Це один зі сценаріїв життя, за яким «грає» не одне покоління людей. Саме тому ця тема не оминула й фольклорні твори, а якщо говорити про українські пісні, то, мабуть, найбільшу кількість родинно-побутових пісень складають саме пісні про кохання.

    Пісні про кохання відбили високі моральні якості молоді. Щирість, довіра, взаємоповага, радість кохання, гіркота вимушеної розлуки, туга за коханою людиною, зрада — ось основні мотиви, що проймають ці пісні.

    Їх головними персонажами є, звичайно, хлопець і дівчина, а характер стосунків між ними, їхні почуття і переживання визначили зміст творів. Від імені цих героїв і складались пісні. Тому найчастіше такі пісні мають форму монологу, рідше – діалогу.  Для таких пісень також характерні певний драматизм, особливо, коли мова йде про розлуку або неможливість бути з коханою людиною. А також використання сталих епітетів, порівнянь, пестливих форм, образів-символів та художнього паралелізму.

3. Прослухайте  пісню  "Цвіте  терен, цвіте  терен".


4. Прочитайте  пісню  у  підручнику - с. 18.

5. Визначте  художньо-поетичні  засоби, використані  в  цій  пісні. Яка  їхня  роль? Запис  у  робочому  зошиті  зробіть  у  зручній  для  вас  формі (тексту, плану, таблиці, схеми).

6. Прочитайте  у  підручнику  пісню "Сонце  низенько, вечір  близенько..." - с.20-21.

7. Запишіть  тему, ідею  пісні.

8. Прослухайте  пісню  "Ой  під  вишнею, під  черешнею...".


9. Прочитайте  пісню  у  підручнику  - с. 22.

10.   Визначте  зорові  та  слухові  образи, порівняння, повтори  у  творі. Запис  у  робочий  зошит  зробіть  у  зручній  для  вас  формі (тексту, плану, таблиці, схеми).   

Немає коментарів:

Дописати коментар