Мітки

четвер, 5 травня 2022 р.

Українська мова, 8-А клас (06.05.2022р.)

Тема. Пряма  і  непряма  мова. Розділові  знаки  при  прямій  мові.
1. Пригадаємо.
 - Які  ми  знаємо  засоби  передачі  чужого  мовлення?




 - Які  розділові  знаки  ставимо  при  прямій  мові?






3. Виконайте  вправу.

І. Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Обґрунтуйте розділові знаки. Складіть схеми речень із прямою мовою.
1) Я  піду  посплю, а  о  другій  годині  ночі  зміню  тебе  мовив  надвечір  Митько. (Я.Стельмах)
2) Ходить  мій  сум  по  землі, по-журавлиному  плаче  Де  ж  ви, веселики, де  ж?! Чом  не  вернулись  додому? (Д.Іванов)
3)  Диви, дива! дивується  трава. Він  кам'яний, а  з  ним  іде  жива! (Л.Костенко)
4) Я  вертівся, дід  спитав  Ти  прийшов  ловити  ґав? (Г.Бойко)
5) Тут  почув  я  голос  брата  Щось  ти  носом  став  клювати. (Г.Бойко)
6) Колись, дуже  давно, розповідав  нам  дід  Григорій  був  найдужчим  парубком  на  всю  губернію. (О.Довженко)
ІІ. Знайдіть фразеологізми, поясніть їхнє значення (письмово).

Немає коментарів:

Дописати коментар