Тема. Читацький практикум. Комплексний аналіз поезії Б.Ю. Антонича. Лірична поезія. «Ключі» до прочитання й аналізу образно-символічної системи
1. Слово вчителя.
- "Рембо" - саме так свого часу назвали Богдана-Ігоря Антонича - одного з найталановитіших українських поетів ХХ століття. За неповних двадцять вісім років свого життя він створив стільки, скільки не кожному поету вдається написати за все життя. Щоразу, коли мова заходить про поезію Антонича, літературознавці вдаються до порівнянь, шукаючи подібні явища у світовій літературі.
Інтерес до європейської та американської літератур був не чим іншим, як накопиченням художнього досвіду, хоча окремі мотиви всесвітньо відомих авторів по-новому зазвучать і в доробку поета. Однак Антонич настільки оригінальний і самобутній, що, на думку Д.Павличка, "порівнювання його з іншими поетами при допущенні найменшої необережності може обернутися глумом".
2. Перегляньте відео.
3. Прочитайте поезію Б.-І. Антонича "Вишні".
Вишні
Антонич був хрущем і жив колись на вишнях,
на вишнях тих, що їх оспівував Шевченко.
Моя країно зоряна, біблійна й пишна,
квітчаста батьківщино вишні й соловейка!
Де вечори з євангелії, де світанки,
де небо сонцем привалило білі села,
цвітуть натхненні вишні кучеряво й п’янко,
як за Шевченка, знову поять пісню хмелем.
4. Визначте тему, ідею вірша; випишіть художні засоби.
5. Прочитайте поезію Б.-І.Антонича "Дороги".
Дороги
Розгорнулась земля, наче книжка
(дороги, дороги, дороги).
Зашуміла трава і принишкла,
простелилась нам юним під ноги.
Тільки небо і тільки пшениця
(над нами, за нами, під нами).
Тільки безкрай і далеч іскриться,
Тільки безвість вітає вітрами.
Голубінь, золотавість і зелень
(яруги, галявини, кручі).
Розспівались таємно: дзінь-дзелень
цвіркуни в конюшині пахучій.
Залізиста вода із криниці
(дороги, дороги, дороги).
О, відкрий нам свої таємниці,
дивний місяцю мідянорогий!
Бо в дорогах звабливая врода
(о зелень! о юність! о мріє!).
Наша молодість, наче природа,
колосистим ще літом доспіє.
6. Випишіть із тексту вірша образи-символи, поясніть їхнє значення.
Немає коментарів:
Дописати коментар