Урок 1-2. Тема. Сергій Жадан. «Музика, очерет…», «Смерть моряка». Збірка «Тамплієри».
1. Слово вчителя.
Джерело: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-pch-novatorstvo-zhadana-poeta-137962.html
2. Перегляньте відеопрезентацію. Запишіть основні відомості про С. Жадана.3. Прочитайте поезії "Музика, очерет...", "Смерть моряка річкового флоту..." в підручнику - с. 238.
4. Виявляємо літературну компетентність.
- Запишіть у зошити тему, ідею поезії "Музика, очерет...". Охарактеризуйте образи-символи твору.
- Яка основна думка твору "Смерть моряка річкового флоту..."? Запишіть її у зошити. Випишіть художні засоби. (8б)
5. Прочитайте статтю "Між середньовіччям і сьогоденням" у підручнику - с. 239.
6. Прочитайте поезію зі збірки "Тамплієри".
Їй п’ятнадцять і вона торгує квітами на вокзалі.
Кисень за шахтами солодкий від сонця та ягід.
Потяги завмирають на мить і рушають далі.
Військові їдуть на Схід, військові їдуть на Захід.
Ніхто не зупиняється в її місті.
Ніхто не хоче забрати її з собою.
Вона думає, стоячи зранку на своєму місці,
що навіть ця територія, виявляється, може бути
бажаною
і дорогою.
Що її, виявляється, не хочеться лишати надовго,
що за неї, виявляється, хочеться чіплятись зубами,
що для любові, виявляється, достатньо цього вокзалу
старого
і літньої порожньої панорами.
Ніхто не пояснює їй, у чому причина.
Ніхто не приносить квіти на могилу її старшому
брату.
Крізь сон чути, як у темряві формується батьківщина,
ніби хребет у підлітка з інтернату.
Формуються світло й темрява, складаючись разом.
Літнє сонце перетікає в зими.
Все, що діється нині з ними всіма, називається
часом.
Головне розуміти, що все це діється саме з ними.
Формується її пам’ять, формується втіха.
В цьому місті народилися всі, кого вона знає. З
асинаючи, вона згадує кожного, хто звідси поїхав.
Коли згадувати більше
немає кого, вона засинає.
7. Запишіть тематику творів збірки С.Жадана "Тамплієри". (3б)
Немає коментарів:
Дописати коментар