Мітки

неділя, 10 березня 2024 р.

Українська література, 9-А, 9-Б класи (11.03.2024р.)

 Тема. Тарас ШЕВЧЕНКО. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Критичний  перегляд національної історії  задля  перспективи  її  кращого  майбутнього. Настроєві  інтонації  твору.

1. Слово  вчителя.

 - "І  мертвим, і  живим..."  було  написано  в  грудні  1845 року  в  с. В'юнищах, де  Шевченко  деякий  час  проживав  у  маєтку  С.Самойлова, - сюди  він  приїхав  з  Переяслава  у  зв'язку  з  ремонтом  будинку  А.Козачковського.

    Т.Шевченко  розумів, що  для  пробудження  в  українському  народі  національної  і  політичної  свідомості  потрібні  освічені  люди. Тільки  їхня  пропагандистська  робота  могла  підняти  й  згуртувати  трудові  маси  на  боротьбу  проти  кріпосницької  системи, спрямувати  їхню  громадянську  енергію  на  відродження  самостійної  державності.

    Виявилося, що  більшість  дворян - раекціонери. Вони  були  задоволені  політикою  самодержавства, вірні  йому  і  зовсім  байдужі  до  громадських  справ  свого  краю, його  минулого  й  сучасного.

    Серед  інтелігенції  були  й  національно  свідомі  українці, які  любили  свій  рідний  край, цікавилися  його  історією, бажали  добра  народові.

2. Проаналізуємо  прочитане (УСНО).

 - Прокоментуйте  епіграф  "Посланія": "Коли  хто  говорить: люблю  Бога, а  брата  свого  ненавидить - брехня  це".

 - У  чому  трагізм  ліричного  героя?

 - Що  саме  бачить  герой-автор  і  як  реагує  на  побачене?

 - До  чого  закликає  автор  цих  "нелюдів"?

 - Як  розуміти  слова  "В  своїй  хаті  своя  й  правда, і  сила, і  воля?"

 - Перед  чим  і  в  якій  формі  застерігає  поет  панів?

 - Як  закінчується  "Посланіє"?

3. Словесне  малювання (ПИСЬМОВО).

 - Поміркуйте, які  настроєві  інтонації  наявні  у  творі. Зробіть  висновок. Заповніть  таблицю.



Немає коментарів:

Дописати коментар