Тема. Тарас ШЕВЧЕНКО. «І мертвим, і живим, і ненарожденним…» Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору.
1. Слово вчителя.
- "І мертвим, і живим..." було написано в грудні 1845 року в с. В'юнищах, де Шевченко деякий час проживав у маєтку С.Самойлова, - сюди він приїхав з Переяслава у зв'язку з ремонтом будинку А.Козачковського.
Т.Шевченко розумів, що для пробудження в українському народі національної і політичної свідомості потрібні освічені люди. Тільки їхня пропагандистська робота могла підняти й згуртувати трудові маси на боротьбу проти кріпосницької системи, спрямувати їхню громадянську енергію на відродження самостійної державності.
Виявилося, що більшість дворян - раекціонери. Вони були задоволені політикою самодержавства, вірні йому і зовсім байдужі до громадських справ свого краю, його минулого й сучасного.
Серед інтелігенції були й національно свідомі українці, які любили свій рідний край, цікавилися його історією, бажали добра народові.
2. Проаналізуємо прочитане (УСНО).
- Прокоментуйте епіграф "Посланія": "Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить - брехня це".
- У чому трагізм ліричного героя?
- Що саме бачить герой-автор і як реагує на побачене?
- До чого закликає автор цих "нелюдів"?
- Як розуміти слова "В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля?"
- Перед чим і в якій формі застерігає поет панів?
- Як закінчується "Посланіє"?
3. Словесне малювання (ПИСЬМОВО).
- Поміркуйте, які настроєві інтонації наявні у творі. Зробіть висновок. Заповніть таблицю.
Немає коментарів:
Дописати коментар