Мітки

неділя, 3 березня 2024 р.

Українська література, 9-А,9-Б класи (04.03.2024р.)

 Тема. Тарас  ШЕВЧЕНКО. «Кавказ». Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких  воєн.

1. Слово  вчителя.

   -  Дослідники творчості Т. Шевченка стверджують, що однією з ознак композиції поеми  "Кавказ"  є діалог двох голосів: «перший голос належить персонажеві, що виражає офіційну позицію російського самодержавства» і «другий голос», який «належить самому ліричному героєві, тобто опонентові першому; його слово пристрасно-викривальне, інвективне». Чи погоджуєтеся ви з цією думкою?

2. Поміркуємо  над  прочитаним (УСНО).

 - Чому  твір  присвячено  Якову  де  Бальмену? Хто  це  такий?

 - З  якою  метою  Т.Шевченко  використовує  на  початку  твору  пейзаж?

 - З  якою  метою  майстер  слова  згадує  в  тексті  поеми  про  Прометея? Що  уособлює  герой  давньогрецького  міфу?

 - Запишіть  у  зошити. (2б)

 - Чи  слід  уважати  образ  орла-хижака  символічним? Що  він  уособлює?

 - Запишіть  у  зошити.  (2б)

 - Як  ставиться  Т.Шевченко  до  боротьби  горців  із  російським  самодержавством?

 - Чому автор  критикує  церкву? У  чому  звинувачує  її?

 - Як  майстер  слова  інтерпретує  поняття  "царизм", "самодержавство"?

 - Чому  закінчення  поеми  є  реквіємом? Чому  письменник  уважає, що  в  смерті  друга  винні  не  горці, а  самодержавство?

3.  Напишіть  есе  "Актуальність  поеми  Т.Шевченка "Кавказ"". (7б)

Немає коментарів:

Дописати коментар