Мітки

неділя, 31 березня 2024 р.

Українська література, 9-А, 9-Б класи (01.04.2024р.)

 Тема. Лірика  Т.Шевченка  періоду  арешту  й  заслання  і  після  повернення  з  нього. "Доля", "Росли  укупочці, росли...". Риси  автобіографізму  в  образі  ліричного  героя. Ліричний  герой, лірична  медитація.

1. Повторимо  вивчене.

- Дайте  відповіді  на  питання (ПИСЬМОВО)  літературного  диктанту "ТАК-НІ".

1) "Катерину" Т.Шевченко  присвятив  Якову  де  Бальмену.

2) Починаючи  твір ("Катерина"), поет  застерігає  дівчат, щоб  вони  не  ігнорували  народних  звичаїв  та  обрядів.

3) Виганяючи  дочку  з  дому (поема "Катерина"), мати  звернулася  до неї  зневажливо:"Іди  шукай  у  Москві  свекрухи".

4)  Наприкінці  твору  син  Катерини  Івась  потрапив  у  родину  до  свого  батька.

5)  Поезію  "Сон" ("На  панщині  пшеницю  жала") Т.Шевченко  присвятив  Марку  Вовчку.

6)  Повернувшись  благополучно  додому ("Наймичка"), Марко  "помолився  Богу".

7)  Найголовнішим  і  бажаним  для  героїні  вірша "Сон"("На  панщині  пшеницю  жала")  є  те, щоб  її  сина  пан  не  віддав  у  солдати.

8)  Трохим  із  Настею ("Наймичка")  сумували  через  те, що  не  мали  дітей.

9)  Рід  діяльності  Марка ("Наймичка") - чумакування.

10)  Через  те, що  син  наймички ("Наймичка") тривалий  час  не  повертався, вона  ходила  до  ворожки  цікавитися  долею  улюбленця. 

11)  Засудження  тоталітарного  режиму, який  нівечив  і  гнобив  люд; возвеличення  Ісуса  за  його  прагнення  присвятити  своє  життя  на  благо  народу - це  ідея  поезії "Марія".

12)  Зображення  непосильної  праці  жінки-кріпачки, яка  мріє  про  майбутню  щасливу  долю  своєї  дитини - це  тема  вірша "У  нашім  раї  на  землі".   ()

2. Опрацюйте  опорний  конспект.




ЦЕ  ЦІКАВО!



3. Прочитайте  поезії  "Доля", "Росли  укупочці, росли..."  у  підручнику - с. 204-205.

4. Словникова  робота.

  Ліричний  герой - це  друге  ліричне  "Я"  поета; умовне  літературознавче  поняття, яким  позначається  коло  ліричних  творів  певного  автора, форма  втілення  його  осяянь, думок, переживань. Разом  із  тим  ліричний  герой  не  ототожнюється  з  поетом, із  його  душевним  станом, він  живе  своїм  життям  у  новій  художній  дійсності. Між  ними  існує  естетична  єдність, певний  естетичний  ідеал, виражений  у  тексті  віршованих  творів.

 - Запишіть  у  зошити. ()

  Лірична  медитація - це  жанр  ліричної  поезії, у  якому  автор  розмірковує  над  проблемами  існування, буття  в  цьому  світі, здебільшого  схиляючись  до  філософських  узагальнень. Основні  опозиції  медитативної  лірики: "людина-суспільство", "людина-людина", "людина-особистість", колізії  морального  характеру.

5. Запишіть  тему, ідею  прочитаних  творів. ()

Немає коментарів:

Дописати коментар