Мітки

четвер, 17 жовтня 2024 р.

Українська література, 6-А клас (18.10.2024р.)

 Тема. Діагностувальна робота. Календарно-обрядові, колискові пісні. Пісні літературного походження

  -  Виконайте  завдання.

       Виберіть ОДИН правильний варіант відповіді. Позначте його буквою.

1. Русальні, купальські, жниварські пісні належать до пісень:

    а) зимового циклу;       

    б) весняного циклу;

    в) осіннього циклу;       

    г) літнього циклу.

2. Колядки виконують на:

    а) Різдво Христове;       

    б) Великдень;                 

    в) свято Миколая;         

    г) Новий Рік.

3. Так НЕ називають веснянки:

    а) гаївки;             

    б) маївки;           

    в) веснівки;       

    г) веселки.

4. Пісні, які виконувалися під час обрядів, пов’язаних із Зеленими святами, - це...

    а) русальні;                       

    б) купальські;

    в) обжинкові;

    г) колискові.

5. Автором державного гімну України є:

    а) І.Франко;      

    б) М.Вербицький;          

    в) П.Чубинський;           

    г) Т.Шевченко.

6. У рядку колискової: «…Як квіт, червоніло…» –  використано

    а) епітет;            

    б) метафору;                   

    в) порівняння;                 

    г) гіперболу.

7. Гімн - це...

    а) величальна  пісня, у  якій  воздається  хвала  Богові  та  господареві  землі  людині;

    б) величальня  пісня, що  виконується  під  час  обрядів;

    в) урочистий  музичний  твір  на  честь  держави;

    г) словесно-музичний  твір, призначений  для  співу.

8. У  пісні  С.Чарнецького "Ой  у  лузі  червона  калина..."  калина  має  білий  цвіт, а  Україна...

    а) багато  золотих  ланів;

    б) чарівну  вроду;

    в) добрий  рід;

    г) гарний  врожай.

9. Яким  епітетом  описаний  день  у  пісні  "Як  тебе  не  любити, Києве  мій"?

    а) яскравим;

    б) тихим;

    в) оксамитовим;

    г) ніжним.

10. Якими  для  автора  стали  схили  Дніпра  в  пісні  "Як  тебе  не  любити, Києве  мій"?

    а) дорогими;

    б) коханими;

    в) коштовними;

    г) красивими.                                                                                                                         

11. Установіть відповідність між  рядками з календарно-обрядової (колискової) пісні та її назвою:  

  1. Ой ти ,коте ,коточок не ходи рано в садочок...          

А. «Ой весна,весна – днем красна»

  1. - Принесла я вам літечко,

    Ще й запашнеє зіллячко,

    Ще й зеленую   травицю...                                                    

Б. «Заплету віночок»

  1. У ржі на межі , на кривій березі                                    

       Там сиділа русалка...

 

В. «У ржі на межі»

 

  1. Заплету віночок,

      Заплету шовковий

 

Г. «Купайло, Купайло»

 

 

Д. «Ой ти коте,коточок»

                                                             

12. Установіть відповідність між художнім засобом і рядками з народної пісні:                      

       1.  Епітет                  

А. Купайло,Купайло,  Де ти зимувало ?

       2.  Пестливі слова   

Б. Там женчики жали , золоті серпи мали

       3.  Анафора              

В.  Не ходи рано в садочок,не полохай діточок

  1.    Персоніфікація

 

Г. Що ж ти ,весно, принесла?

   - Принесла я вам літечко.. 

                                                                                                                           2б  

   Дайте  розгорнуту  відповідь на  одне  із  завдань (на  вибір; 3-4 речення).

9.  А. Порівняйте ідейний зміст гімну П.Чубинського "Ще не вмерла України..."  та  "Молитви" О.Кониського. У чому головна відмінність творів, що спільного?

     Б. Яка  роль  колискової  пісні  в  житті  людини?

     В. Вислови судження про те , що пісня - це душа народу.

                                                                                                                   

Немає коментарів:

Дописати коментар