Тема. ВСТУП. Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Література та інші види мистецтва.
1. Поміркуємо.
- Прочитайте епіграф до уроку. Поясніть його значення.
2. Слово вчителя.- Пізнання навколишнього світу є важливим видом діяльності людини.
Пізнання - це відображення в свідомості людини явищ реальної дійсності, їхньої сутності. Воно існує в двох формах: наука і мистецтво, зокрема художня література. У сфері науки й у сфері мистецтва людина вибудовує свої світи - світ системи понять або світ художніх образів. Наука як вид людської діяльності керується принципом доказовості і працює з явищами, реальність яких доведена їх закономірною повторюваністю, доступністю для наявних методів дослідження. Об'єктом пізнання тут є навколишня дійсність. Особливість художнього способу пізнання полягає в тому, що об'єктом його дослідження є ставлення конкретної особистості до навколишньої дійсності.
Характерною ознакою художнього пізнання є використання художньо-образного мислення за безпосередньої участі емоцій людини.
3. Розгляньте схему. Назвіть види мистецтва.
- Чим види мистецтва різняться один від одного?Джерело: https://naurok.com.ua/prezentaciya-vstup-hudozhnya-literatura-yak-odna-z-form-duhovno-diyalnosti-lyudini-123791.html
5. Перегляньте твори різних видів мистецтва на тему "Осінь". Порівняйте їх. За допомогою яких засобів розкривається тема в кожному з них? (УСНО)
1) "Осінній пейзаж" О.Ф.Минка.
2)
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим.
А листя просить: – Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим.
А листя просить: – Дай нам тої втіхи!
Сади прекрасні, роси – як вино.
Ворони п’ють надкльовані горіхи.
А що їм, чорним? Чорним все одно.
(Ліна Костенко)
Немає коментарів:
Дописати коментар