Мітки

середа, 23 березня 2022 р.

Українська література, 7-А, 7-Б класи (24.03.2022р.)

 Тема. М.Павленко. "Русалонька  із  7-В...". Характеристика  образів  дітей  та  дорослих, аналіз  їхніх  вчинків. Роль  художніх  засобів  у  творі.

1. Слово  вчителя.

  -  "Яблуко  від  яблуні  недалеко  падає", "Яка  хата, такий  тин, який  батько, такий  син",- такі  прислів'я  часто  згадують  українці, якщо  треба  пояснити  суть  негативних  проявів  у  членів  однієї  родини. Схильність  до  недобрих  дій  ніби  запрограмовано  передається  від  одного  покоління  до  іншого  і  в  Кулаківських, і  в  Міщенків. Навіть  зміна  прізвища  (Міщенок  на  Білий)  нічого  не  змінила  в  характері  Мішеля. Та  ось  семикласниця  Софійка  ніби  кидає  виклик  злій  долі  й  дає  шанс  пережити  вже  прожите  раніше  ще  раз, інколи  навіть  сама  активно  втручається  в  хід  історії - і - о  диво - зміни  стаються  кардинальні.

  - Якими  були  ваші  припущення  щодо  розвитку  подій  у  повісті? Чи  підтвердилися  вони?

2. Прочитайте  кінцівку  повісті-казки  у  підручнику - с. 210-214.

3. Поміркуємо  над  прочитаним.

 - Дайте  письмовий  аналіз  твору.

1) Поясніть  особливості  композиції  твору. 

  ( Зразок.

   Експозиція: знайомство  читача  із  Софійкою, її  родиною. Поверхом  нижче  відбувається  щось  дивне  і  страшне. Майбутнє  весілля  тітки. Взаємини  Софійки  з  Вадимом  і  Сашком.

   Зав'язка: ...

   Розвиток  дії: ...

   Кульмінація: ...

   Розв'язка: все  закінчується  щасливо: сім'я  Вадима  Кулаківського  знову  об'єднується, Софійка  мандрує  у  майбутнє  і  розуміє, хто  насправді  її доля.)

2) Назвіть  проблеми, які  порушує  автор  у  цьому  творі.

3) Визначте  тему  та  ідею  твору.

4) Складіть  сенкан  до  образу  Софійки.

 ( 1. Софійка.

   2. Чуйна...

   3. Мандрує...

   4.  ...

   5.  ...).

Немає коментарів:

Дописати коментар