Тема. М.Павленко. "Русалонька із 7-В...". Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їхніх вчинків. Роль художніх засобів у творі.
1. Слово вчителя.
- "Яблуко від яблуні недалеко падає", "Яка хата, такий тин, який батько, такий син",- такі прислів'я часто згадують українці, якщо треба пояснити суть негативних проявів у членів однієї родини. Схильність до недобрих дій ніби запрограмовано передається від одного покоління до іншого і в Кулаківських, і в Міщенків. Навіть зміна прізвища (Міщенок на Білий) нічого не змінила в характері Мішеля. Та ось семикласниця Софійка ніби кидає виклик злій долі й дає шанс пережити вже прожите раніше ще раз, інколи навіть сама активно втручається в хід історії - і - о диво - зміни стаються кардинальні.
- Якими були ваші припущення щодо розвитку подій у повісті? Чи підтвердилися вони?
2. Прочитайте кінцівку повісті-казки у підручнику - с. 210-214.
3. Поміркуємо над прочитаним.
- Дайте письмовий аналіз твору.
1) Поясніть особливості композиції твору.
( Зразок.
Експозиція: знайомство читача із Софійкою, її родиною. Поверхом нижче відбувається щось дивне і страшне. Майбутнє весілля тітки. Взаємини Софійки з Вадимом і Сашком.
Зав'язка: ...
Розвиток дії: ...
Кульмінація: ...
Розв'язка: все закінчується щасливо: сім'я Вадима Кулаківського знову об'єднується, Софійка мандрує у майбутнє і розуміє, хто насправді її доля.)
2) Назвіть проблеми, які порушує автор у цьому творі.
3) Визначте тему та ідею твору.
4) Складіть сенкан до образу Софійки.
( 1. Софійка.
2. Чуйна...
3. Мандрує...
4. ...
5. ...).
Немає коментарів:
Дописати коментар