Тема. Повторення та узагальнення вивченого про сполучник.
1. Пригадаємо.
- Яка частина мови називається сполучником?
- На які види поділяються сполучники? Назовіть їх групи.
- На які групи за будовою поділяються сполучники?
- А за вживанням?
- Коли сполучники пишуться разом, а коли - окремо?
3. Виконайте завдання.
1. Спишіть речення, знімаючи риску. Підкресліть сполучники.
1) Як/би не/минула зима, не/мали б надії на весну. (Г.Чубач).
2) Друзів у житті не так багато, дбайте, що/б в житті їх зберегти. (Д.Луценко).
3) Шелестять дощі про/те, чого не вимовиш словами. (М.Луків).
4) Місяць, підводячись в/гору, пірнає в загустілу хмару, так/що видніється лише срібний край. (М.Стельмах).
2. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть сполучники сурядності однією рискою, а підрядності - двома.
1) Рвучкий вітер бушував над лісом і дерева то гули грізно і тривожно то шуміли тихо і приємно. (М.Коцюбинський).
2) Лейтенант устиг помітити що агент на якусь мить пригальмував повернувся до нього обличчям і ледь помітно змахнув рукою. (А.Костецький).
3) Мусять бути веселі трави й дерева бо всі вони зелені і дають плоди. (В.Шевчук).
4) Човен то здіймався високо то спускався низько м'яко і лагідно перебираючись з хвилі на хвилю. (Леся Українка).
Немає коментарів:
Дописати коментар