Тема. Станіслав Чернілевський. «Забула внучка в баби черевички…». Образ рідної людини та важливість родинних цінностей. Віршові розміри: ямб, хорей.
1. Пригадаємо.
2. Прочитайте вірш С.Чернілевського "Забула внучка в баби черевички" - с. 102-103.
3. Перегляньте відеопоезію.
4. Поміркуємо над прочитаним.
- Яким настроєм і почуттями пройнято цей вірш?
- Через що бабуся плакала, коли від'їжджала внучка?
- Чому хата в поезії названа спорожнілою?
- Що свідчить про велику любов бабусі до своєї внучки?
- Яку роль у передачі почуттів старенької жінки відіграють черевички?
- Знайдіть у вірші слова зі зменшено-пестливими суфіксами й випишіть їх у зошит.
5. Складіть сенкан на тему: "Бабуся".
6. Вивчення теорії літератури.
- Кожен вірш має свій ритм, свою мелодію. Ці ритми бувають різні - бадьорі, мажорні або сумні, протяжні, мінорні, спокійні, ліричні тощо.
Для української поезії характерне силабо-тонічне віршування. Це означає, що в основі лежить однакова кількість складів у рядках, які римуються, визначено послідовність наголошених і ненаголошених складів у рядках. Найпростішою одиницею виміру віршованого ритму є стопа.
ВИДИ СТОП
7. Домашнє завдання: виписати зменшено-пестливі слова; скласти сенкан на тему: "Бабуся".
Про свою бабусю?
ВідповістиВидалити