Мітки

неділя, 10 грудня 2023 р.

Українська мова, 10-А клас (11.12.2023р.)

 Тема. Контрольна робота. Самодиктант.  

  - Запишіть  текст, розкриваючи  дужки, вставляючи  пропущені  букви  та  розставляючи  пропущені  розділові  знаки.             

                                                  Українська мова

   Українс..ка  мова  вабить  мене  не  тіл..ки як письме(н,нн)ика  вона  дивує  й захоплює. Перш  за  все  вражає  її  синонімічне  б..гатство  різноманітність діалектних  форм  її  ясна  та  (повно)голоса  тонічність  її  дивовижна  безмежність. 

   Українс..ка  мова  для  мене  це  море  у  якого  немає  дна  й  берегів  і  яке настільки багатоманітне  й  (не)вичерпне  що  ніколи  не  встановити  межі  при пізнанні  її  феномена. Вона  може  звучати  на  найрізноманітніших  регістрах: (по)простацькому й найвишуканіше, нею легко передавати найтон..ші настроєві гами, надаєт..ся  вона  й  до  найповажнішого  інтелектуального  мисле(н,нн)я  і творе(н,нн)я. 

   У  неї  рухомий  наголос  її  важко  загнати  в  канонічні  форми  граматичних догм. Вона  жива  мінлива  плинна  та  (не)одновимірна. Усі  погодят..ся словниковий  запас  українс..кої  мови  просто  (не)зміре(н,нн)ий. (До)речі  на основі  її  гарно  творят..ся  нові  слова – неологізми  бо  вона  (не)бажає  носити  на собі  мундир канонічності  отже  має  найбіл..шу  перспективу  розвитку  в  часі. 

   Споконвіків  вона  дивує  вражає  і  зараз  гармонійно  поєднуючи  в  собі  пласти архаїчні  та модерні. З  нею  просто  і  надійно  бо  ця  мова   душа  моєї  нації.

Немає коментарів:

Дописати коментар