Мітки

вівторок, 16 травня 2023 р.

Українська література, 8-А,8-Б класи(17.05.2023р.)

 Тема. В.Чемерис. "Вітька + Галя, або  Повість  про  перше  кохання". Образи  Вітька  Горобця, Федька Котигорошка, Галі  Козачок.

1. Поміркуємо  над  прочитаним.

 - Хто  є  головними  героями  твору?

 - Як  про  них  говорить  автор? Прочитайте  цитати  з  повісті.

Вітька Горобець

  • Вітька Горобець, мужчина з життєвим стажем в чотирнадцять неповних років
  • Вітька — високий, худий, з рідким білявим чубчиком — не міг і хвилини спокійно всидіти на місці. Запальний і рвучкий…
  • Він вродився балакучий, як сорока, може годинами безугавно тріскотіти.
  • Вітька все кружляє й кружляє між вербами. На ньому нові (сині в смужечку) штани й жовті рипучі черевики. Рукава білої сорочки по-парубочому закачані по лікті. На голові — бокс (таки домучив клятий Левонтій!), білявий чубчик непокірно стовбурчиться.
  • Хлопцеві так хочеться утнути щось героїчне, щось таке лицарське. Безперечно, на очах у дівчини. Щоб побачила, який він сміливий та відважний.

Федько Котигорошок

  • Маленький товстий і флегматичний Федько мусив бігати за ним підтюпцем. Цей дванадцятилітній опецьок (якого за смаглявість по-вуличному називали Жучком), здавалося, не ходив, а котився на своїх коротеньких ногах. По-третє, старша Федькова сестра працювала бібліотекаркою в сільському клубі, і Федько змалку мав доступ до тих книжок, яких дітям суворі педагоги не рекомендували давати. Федько вибирав книги на свій смак і ковтав їх десятками. Міг терпляче лежати на одному боці цілий день і ще терплячіше читати семисотсторінковий роман, від обсягу якого у Вітьки йшов мороз по спині. І хоч часто Федько не розумів прочитаного, але це не відбивало в нього охоти до читання. Особливо багато читав Котигорошко про кохання і вважав себе в цім ділі знавцем-теоретиком.
  • Тихий та непомітний Федько Котигорошко, той вольовий Федько, котрого вона так марно намагалася спокусити солодкою халвою і котрий все-таки проговорився, у кого закоханий Вітька
  • Федько знову був Федьком: флегматичним, спокійним, добродушним і вайлуватим.
  • Що в мене на думці, те в тебе на язиці. Чистісінький тобі Вольф Мессінг!
  • Що він язикатий — знала, але щоб так складно небилиці плести… А щоки горять… Ах, які капосні щоки, так і горять, горять… Ну й утнув же Федько!..

Галя Козачок

  • в свисті Галька могла заткнути за пояс будь-якого чаплівського хлопця!
  • в неї гарні чорні очі-оченята, такі жваві, й такі привабливі, і такі бездонні, що прямо диво дивне, як ти міг раніше на них дивитися і не бачити їх?.. Як ти міг раніше не бачити, що в неї тоненька шия і маленькі груди, важкі коси й довгі, примхливо вигнуті брови, тоненька, немов вирізьблена, фігурка й чарівна посмішка, що вона вся струнка, весела й швидка, як вогонь на сухій соломі
  • вона не йшла, а наче аж пливла, ледь торкаючись землі стрункими ногами в білих черевичках та гордо несучи маленьку голівку з товстою косою. Через плече висіла сумка з газетами, журналами, листами — під час літніх канікул вона працювала листоношою.
  • Галя якось змінюється, зустрівши тебе. Чомусь підозріло робиться веселою, а щоки у неї ледь-ледь рожевіють. І оченята спалахують якимось сяйвом.
  • Галя Козачок пташкою пурхала по Чаплях, розносячи пошту, і не відала й не гадала, яку тільки диверсію готував для неї тихий та непомітний Федько Котигорошко, той вольовий Федько, котрого вона так марно намагалася спокусити солодкою халвою і котрий все-таки проговорився, у кого закоханий Вітька.
  • Ніби сонце вкотилося до сарая. На порозі з’явилася Галя Козачок. (с.49)
  • Вона підходила до нього, струнка й висока, в білому-білому платті, зашаріла від швидкої ходи, а очі сяяли ніяково й радо.
  • Щоправда, Галя — дівчина не з лякливих. Сам Причепа колись потиснув їй руку і подякував за відвагу. Він тоді їхав велосипедом мимо колгоспної ферми, звідти вискочив бугай Кордебалет.
2. Складіть  письмову  характеристику  персонажа(В.Горобця, Ф.Котигорошка, Галі Козачок, на вибір)  повісті, використавши  план.
  1. Дані про героя (з якої книги, головний чи другорядний, центральний  чи епізодичний).
  2. Портрет героя (якщо змінюється, то як?).
  3. Вчинки героя. Як вони розкривають його внутрішній світ?
  4. Мова героя.
  5. Ставлення до героя інших персонажів твору. Чим воно зумовлене?
  6. Додаткові художні відомості (деталі, описи, тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
  7. Ваше ставлення до героя.

Немає коментарів:

Дописати коментар