Тема. Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі
1. Виконайте завдання літературного диктанту "ТАК-НІ".
1) Омелько Кайдаш хотів одружити старшого сина Карпа перед святом Івана Купала.
2) Карпо Кайдаш був дуже "богомільний, ходив до церкви щонеділі...".
3) Події повісті відбуваються в Семигорах.
4) "Коли я буду вибирать собі дівчину, то візьму гарну, як квіточка, червону, як калина в лузі, а тиху, як тихе літо", — сказав Лаврін.
5) Карпо засватав й одружився з Мелашкою.
6) Після смерті Омелька Кайдаша Лаврін з Карпом почали ділити город і садок.
7) Мотря міряла город поясом.
8) Мотря була сердита, бо на Лавріновій половині в садку було більше трьома грушами та двома яблунями.
9) Волосний посадив Мотрю на два дні в холодну "за бабине око".
10) Минуло чимало років після панщини. Громада трохи заворушилась і почала встоювать за свою вигоду, за своє громадське право. (10б)
2. Випишіть у зошити використані в тексті повісті фразеологізми, поясніть їх значення. (2б)
3. Прочитайте останні частини повісті "Кайдашева сім'я" І.Нечуя-Левицького в хрестоматії - с. 21-31.
https://drive.google.com/file/d/1qBDTH-nsE6oaqqLUWFY8VOrY8gLgLpH4/view?usp=drive_link
Немає коментарів:
Дописати коментар