Мітки

понеділок, 15 грудня 2025 р.

Українська література, 11-Є клас (16.12.2025р.)

 Тема. Олександр ДОВЖЕНКО. Трагічна й велична творча біографія митця. Класик світового кінематографу, засновник поетичного кіно. «Зачарована Десна» - маніфест величі і краси рідної землі

1. Слово  вчителя.

 -  Однією  з  найяскравіших  постатей  у  мистецтві  ХХ ст.  був  Олександр  Довженко. Не  так  багато  українських  фільмів  називають  кращими  серед  12  кінобестселерів  світу; далеко  не  кожен  із  видатних  митців  удостоюється  того, щоб  ЮНЕСКО  назвало  рік  його  ім'ям (а  саме  1994 рік   був  роком  О.Довженка); не  до  кожного  прислухаються  навіть  вожді.

   Американці  назвали  Довженка  кращим  поетом  кіно, греки - Гомером  ХХ ст., японці  вважали, що  найкращі  їхні  фільми  створено  під  впливом  українського  кінорежисера. Чарлі  Чаплін  говорив, що  слов'янство  дало  світові  в  кінематографії  одного  митця - О.Довженка.

   Ким  же  він  є - Олександр  Петрович  Довженко?

2. Перегляньте  відео.

3. Прочитайте  статтю  в  підручнику - с. 131.

4. Опрацюйте  опорний  конспект.




5. Перейдіть  за покликанням. Прочитайте  повість  О.Довженка "Зачарована  Десна". 

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=3260

6. Проаналізуйте  прочитане. Складіть  паспорт  твору (за  планом).

1) Рік  написання. (1б)

2) Жанр.                  (1б)

3) Ліричні  герої.    (2б)

4) Де відбуваються  події. (1б)

5) Тема.                    (1б)

6) Ідея.                      (1б)

7) Проблематика.    (2б)

8) Особливості  твору.   (2б)

Українська мова, 11-Є клас (16.12.2025р.), 11-А клас (19.12.2025р.)

Тема. Порівняльний зворот, його функції в реченні

1. Пригадаємо.







2. Прочитайте  теоретичний  матеріал  у  підручнику - с. 118-119.

3. Виконайте  письмово  вправу 303 с. 120.


Українська мова, 7-А клас (16.12.2025р.)

 Тема. Діагностувальна  робота. Дієприслівник

1. Виконайте  тестові  завдання.



                                                                                                                                    8б
2. Прочитайте  текст. Виконайте  тестові  завдання.






                                                                                                                                   
3. Складіть  і  запишіть  речення  з  двома  дієприслівниками, підкресліть  їх.      1б

Українська література, 7-А клас (16.12.2025р.)

Тема. Контрольна  робота. Тестування

1. Виконайте  тестові  завдання.

1.Повість М. Стельмаха «Щедрий вечір» належить до :

А  історичної    Б автобіографічної      В фантастичної      Г пригодницької

2. Михайлик залюбки поїхав із дядьком у сусіднє село, для того щоб …

А) узяти книжки в бібліотеці;                        В) відвезти Любі пиріжків;

Б) нарвати для Люби калини;                       Г) відвідати родичів на свято.

3. В  одній з поезій А. Малишка йдеться про те, що , виряджаючи сина в далеку дорогу , мати на щастя, на долю дає:

А хліб       Б хрестик      В рушник        Г сімейну фотографію

4. Поезія А. Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю...» також має назву:

А  «Серце»     Б «Обрій»     В «Жаль»      Г «Стежина»

5. У вірші В. Симоненка « Лебеді материнства» в шибку до дитини заглядає:

А казка       Б місяць        В бабуся        Г лебеді

6. Що, на думку В. Симоненка, «Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки....»:

А дружину        Б друга                 В по духу брата                Г Батьківщину

7. У якій поезії письменник звертається до молоді , щоб вони вирушали у мандри і відкривали нове, ніким ще невідоме, цікаве, захопливе:

А  «Пісня про рушник»                                Б « Чому, сказати, й сам не знаю» 

 В «Лебеді материнства»                             Г «Гей, нові Колумби й Магеллани...»

8. Рядки

Україно! Доки жити буду,

Доти відкриватиму тебе.

взято з вірша …

А) «Гей, нові Колумби й Магеллани…» (В.Симоненко);

Б) «Лебеді материнства» (В.Симоненко);

В) «Чому, сказати, й сам не знаю… (А.Малишко);

Г) «Пісня про рушник» (А.Малишко).

9. Чому герой оповідання Н. Малетич  «Усе шкереберть. І в цьому є сенс» Андріан  не зміг поїхати в англомовний табір, що  поблизу Лондона:

А тато героя травмувався і потрібно було за ним доглядати         

Б ще не були готові всі документи       

В не могла сформуватися група зі школярів       

Г героєві було 18 років і йому не дозволялося виїжджати за кордон

10. Який регіон України згадується в оповіданні Н. Малетич «Усе шкереберть. І в цьому є сенс»:

А Карпати         Б Слобожанщина            В Подідлля           Г Таврія

11. Хто з героїв повісті В. Чемериса «Вітька + Галя...» багато читав про коханн і вважав себе в цім ділі знавцем-теоретиком»:

А   Вітька Горобець       

Б Федько Котигорошко       

В Галя Козачок          

Г Петро Білий

12. Події повісті В. Чемериса «Вітька + Галя»  відбуваються в:

А селі Великі Сорочинці         

Б селі Великі Чаплі         

В місті Одесі               

Г Іспанії                                                                                            6б

13.Установіть відповідність між персонажами та їх цитатною характеристикою:

1.Вітька Горобець                  А  «Завжди прилизаний, напахчений одеколоном

                                                      мамин синок...ябеда і боягуз, хвалько і брехун»

2. Федько Котигорошко         Б «Довга коса. Гарні чорні очі-оченята, такі

                                                    і такі привабливі, і такі бездонні, що прямо диво 

                                                                  дивне»                  

3. Галька Козачок                    В « Високий , худий, з рідким білявим чубчиком –

                                                       не міг і хвилини спокійно  всидіти на місці.

                                                       Запальний і рвучкий, швидко ходив»

4. Петро Білий                         Г « Маленький і товстий, терплячий, флегматичний

                                                     12-літній опецьок, якого за смаглявість

                                                     по-вуличному називали Жучком. Не ходив, а

                                                      котився на своїх коротеньких ногах»          2б

14. Установіть відповідність і поясніть, яку роль відіграють образи-символи у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю…».

Художній образ                                               Що символізує?

1 вечір                                                                А труднощі

2 ворота                                                             Б дитинство

3 дощ                                                                 В плин часу

4 сонях                                                              Г надію, оптимізм

5 цвіт                                                                Д життєвий вибір                   2,5б

15.Який із вивчених прозових чи ліричних творів розділу вам найбільше сподобався і чому?

                                                                                                                            1,5б

Українська мова, 5-Б клас (16.12.2025р.)

 Тема. Звукове  значення букв я, ю, є, ї та щ

1. Пригадаємо.



3. Виконайте  письмово  завдання.




Українська мова, 11-А клас (16.12.2025р.)

 Тема. Прикладка

1. Поміркуємо.


2. Запам'ятайте!




Джерело: https://naurok.com.ua/prezentaciya-prikladka-yak-riznovid-oznachennya-napisannya-cherez-defis-neposhirenih-prikladok-prikladki-scho-berutsya-v-lapki-175397.html

3. Виконайте письмово вправи.



субота, 13 грудня 2025 р.

Українська мова, 11-А клас (15.12.2025р.)

 Тема. Контрольна  робота. Диктант

- Запишіть  текст, вставляючи  пропущені  букви, розставляючи  розділові  знаки                             

                                                 Рідне слово

     Коли   зникає  народна  мова  народу нема  біл..ше! Ось  чому наприклад наші   західні  брати, вит..рпівши   всі   різноманітні   насил..ства  від іноплемі(н,нн)иків, коли це   насил..ство   нарешті торкнулося  мови     зрозуміли, що  йдеться  тепер уже про жи(т,тт)я  чи смерть самого  народу. Поки  жива  мова  в  устах  народу  до  того часу  живий  і  народ. І нема  насил..ства   (більш)нестерпного,  як  те, що   хоче  відібрати  в  народу спадщину створену  (не)зчисле(н,нн)ими поколіннями його віджилих  предків. Відберіть у народу все – і він усе може  повернути, але відб..ріть  мову – і він  ніколи  біл..ше  вже  (не)створить її.   Нову   бат..ківщину   навіть зможе  створити народ, але мови – ніколи: вимерла  мова в  устах народу – вимер  і  народ. Але   якщо  людська  душа  здригається  перед  убивством однієї   недовговічної   людини  то  що  ж  повинна  б  почувати  вона  зазіхаючи  на  жи(т,тт)я  (багато)вікової  історичної   особистості  народу – цього  (най)біл..шого  з  усіх  створінь  (Б,б)ожих  на землі?

   (Не)умовних звуків тіл..ки  вчиться  дитина  вивчаючи  рідну  мову, а п..є  духовне жи(т,тт)я  й  силу  з  рідної   груді  рідного слова. Воно пояснює  їй  природу  як (не)міг би пояснити жоден  її  (природо)знавець. Воно знайомить її з характером людей, що  її оточують  із  суспіл..ством  серед якого вона живе  з його історією та його прагне(н,нн)ями, як  (не)міг  би  ознайомити  жоден  історик. Воно  нарешті дає  такі  логічні  поняття  й  філософс..кі  погляди, яких  звичайно  (не)міг  би  дати  дитині  жоден  філософ.

                                                           За К.Ушинським, 272 сл.                           

Українська література, 11-А клас (15.12.2025р.)

 Тема. О. Довженко. Новела «Воля до життя».  Психологічний портрет героїв та засоби художнього вираження

1. Слово  вчителя.




2. Прочитайте  новелу  О.Довженка "Воля  до  життя".

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=865

3. Охарактеризуйте  сюжетно-композиційні елементи  оповідання. (ПИСЬМОВО).

4. Виявляємо  літературну  компетентність.  (УСНО)




5. Слово  вчителя.

- ОТЖЕ,

- ЗАПИШІТЬ  у  зошити.
Джерело: https://vseosvita.ua/library/zlamana-dola-ta-ne-zlamana-vola-za-novelou-o-dovzenka-vola-do-zitta-396157.html

Українська мова, 7-А клас (15.12.2025р.)

 Тема. Не з дієприслівниками.  Морфологічний аналіз дієприслівника

1. Поміркуємо.


2. Перегляньте  відео.

3. Запам'ятайте!


4. Виконайте  письмово  вправу.


5. Ознайомтеся  з  послідовністю розбору дієприслівника  як  особливої  форми  дієслова.


6. Виконайте  морфологічний  розбір  2 дієприслівників  із  попередньої  вправи.

Українська література, 5-Б клас (15.12.2025р.)

 Тема. Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка»

1. Поміркуємо над прочитаним. (УСНО)



Джерело: https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-oleksandr-oles-mikita-kozumaka-dramaticnij-tvir-za-narodnou-kazkou-506137.html

2. Прочитайте  наступні  частини  казки  в  підручнику - с. 115-121.

3. Виконайте  тестові  завдання.

1) "Сумний  наш  Князь, Сумний  наш  Князь...", бо

А  орда  знялась

Б  Змій  віки  уже  лютує

В  захворів

2) Князь  скликав  нараду  з:

А  воєвод

Б  селян

В  війська

3) Кого  Князь  називає  орлами?

А  простий  люд

Б  воєводів

В  військо

4) Хто  зголосився  здолати  Змія?

А  Князь

Б  Дід

В  Микита  Кожум'яка

5) Які  квіти  згадуються  в  творі?

А  волошки  і  маки

Б  ромашки

В  троянди

6) Скільки  шкур  роздер  Микита?

А  10

Б  12

В  14

7) Закінчіть  речення: "Прилетів  на  крилах  гад!"

А  спалив  князівство

Б  вкрав  Князівну

В  вкрав  усіх  найкрасивіших  дівчат

8) "Микита  наступа, трима..."

А  меч

Б  палицю

В  булаву

9) "У  тебе  серце  золоте..." . Про  кого  йдеться?

А  Князівну

Б  Микиту  Кожум'яку

В  Князя

10) За  жанром  твір  "Микита   Кожум'яка" О.Олеся - це...

А  казка

Б  легенда

В  драматичний  твір

ОТЖЕЗАПИШІТЬ  У  ЗОШИТИ