Тема. Контрольна робота. Морфологічна норма. Тестування
- Перейдіть за посиланням. Виконайте тестові завдання.
Тема. Контрольна робота. Морфологічна норма. Тестування
- Перейдіть за посиланням. Виконайте тестові завдання.
Тема. РЗМ. Вимоги до оратора
1. Опрацюйте опорний конспект.
Тема. РЗМ. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення
1. Перегляньте таблицю "Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу" в підручнику - с. 69-70.
2. Пригадайте.
4. Готуємося до ЗНО/НМТ (ПИСЬМОВО).
- Перепишіть речення. Розкрийте дужки і вставте велику
чи малу літеру, поясніть її правопис.
1) Гей, нові (к)олумби й (м)агеллани, напнемо вітрила наших мрій! (В. Симоненко)
2) Не всі стародавні (г)реки були (а)фродітами, (г)еркулесами, (а)поллонами, але в них був ідеал краси, і вони бачили її в різних проявах, увічнювали її (О. Довженко).
3) Всяк (ш)отландець вільний — пан своєї (б)атьківщини (Леся Українка).
4) Наші предки, (с)тародавні (с)лов’яни, подібно до (а)нглосаксів, ділили рік на дві частини: зиму і літо або на зимове і літнє сонцестояння — (к)оляду і (к)упала (О.Воропай).
ПРИГАДАЙТЕ!
Тема. Побутові та фантастичні казки. «Мудра дівчина»
1. Пригадаємо.
3. Поміркуємо над прочитаним.
4. Дайте усні відповіді на запитання.
Тема. Зина Тихменєва як представниця національної еліти, втілення нового способу життя, переконань, уявлень та прагнень. Філософічність повісті. Актуальність жанру інтелектуального роману в сьогоденні
1. Поміркуємо над прочитаним.
- Коли був написаний роман?
- Скільки років триває "романний час"?
- Де розгортаються основні події твору?
- Назвіть героїв твору.
Тема. В.Домонтович. «Дівчинка з ведмедиком» - філософсько-інтелектуальна повість про інтелігенцію Києва 20-30 років ХХ століття. Причини «несвоєчасності» прочитання роману сучасниками. Композиційна особливість філософсько-інтелектуального роману
1. Слово вчителя.
- На літературний вік В. Домонтовича припадає два десятиліття, за які написано п'ять повістей і близько 30 оповідань, новел, есе. Ця невеличка за обсягом прозова спадщина засвідчує непересічний талант оригінального письменника. Хронологічно проза В. Петрова вкладається у два періоди: кінець 20-х і початок 30-х років; на 40-ві припадає більшість оповідань, новел, есе, публіцистика. З погляду жанрового поділу теж визначаються дві групи: романізовані історико-біографічні твори та психологічна проза.
2. Поміркуємо.
- Чи годиться в одному творі поєднувати разом кохання й філософію?
- Яким тоді буде твір: любовним чи філософським?
- Виявляється, таке незвичне поєднання цілком можливе в інтелектуальному романі.
4. Опрацюйте опорний конспект.
Тема. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, наукового-популярне, навчальне)
1. Пригадаємо.
Академічне красномовство
|
Поняття |
Сфера застосування |
Головні риси |
Жанри |
|
Ораторська діяльність науковця та викладача, який
доповідає про результати дослідження або популяризує досягнення науки. |
шкільна (різних рівнів у т.ч. вища
школа) та наукова аудиторія |
Доказовість; бездоганна логічність; точність мислення; чітка, позбавлена будь-якої
двозначності, термінологія. |
§ наукова доповідь § наукове повідомлення § наукова лекція § реферат § виступ на
семінарському занятті § науково-популярна (публічна) лекція § бесіда |
3. Опрацюйте схему "Різновиди академічного красномовства" в підручнику - с.49.
4. Виконайте письмово вправу 105 с. 50.
- Ознайомтеся з текстами. Визначте, до яких різновидів академічного красномовства вони належать.
5. Готуємося до ЗНО/НМТ (ПИСЬМОВО).
- Утворіть від поданих слів прикметники, використовуючи суфікс -ськ- (-зьк-, -цьк-).
Буг, Кагарлик, Перемишль, Ніжин, Золотоноша, солдат, Норвегія, Добромиль, Підкамінь, таджик, черкес, завод, Париж, француз, викладач, ескімос, Прилуки, Оболонь, Бахмач, журналіст, козак, Одеса, Рига, Сиваш, Ірпінь, Овруч, комендант, калмик, Кавказ, Гадяч, Ворзель, Черкаси, ненець, альпініст, Ладога, Вишнопіль, Калуш, емігрант, босяк, Волинь, Острог, Поділля, Ільмень, якут, узбек, волох, Запоріжжя, Кременчук, чех, казах, брат, Ельбрус, Дрогобич, Ятрань, Полісся, студент, парубок, Прага, Бучач, чумак, гігант, Забайкалля, Онега, латиш.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Тема. Урок позакласного читання. Г.Косинка. Новела "В житах".
1. Слово вчителя.
- Григорій Косинка... Середній на зріст. Обличчя натхненне, привітна усмішка, лагідні й пильні блакитні очі, глибокі й променисті, - вони передусім привертали до себе увагу. Ходив бадьоро, швидко, з піднятою, ніби закинутою головою й здавався вищим, ніж був. А був кремезний, присадкуватий. Волосся світло-русяве, хвилясте.
За характером - доброзичливий, прямодушний, м'який. У вчинках і діях відчувалася впевненість, і тоді проступали риси вольової вдачі.
Таким пам'ятають письменника його сучасники.
2. Опрацюйте опорний конспект. Запишіть основні відомості про життя і творчість письменника.
3. Прочитайте новелу Г.Косинки "В житах" (перейдіть за покликанням).
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4196
4. Проаналізуйте прочитане.
Джерело: https://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/grigoriy-kosinka-impresionistichna-novela-v-zhitah.html
5. Запишіть у зошити тему, ідею, основні мотиви новели Г.Косинки "В житах".