Мітки

четвер, 23 жовтня 2025 р.

Українська мова, 11-Б клас (24.10.2025р.)

Тема.  Контрольна робота.  Морфологічна норма. Тестування

- Перейдіть  за  посиланням. Виконайте  тестові  завдання.

https://www.classtime.com/code/J9HG3J

Українська мова, 11-А клас (24.10.2025р.)

 Тема. РЗМ.  Вимоги до оратора

1. Опрацюйте  опорний  конспект.











2. Прочитайте  теоретичний  матеріал  у  підручнику - с. 71-72.
3. Виконайте  письмово  вправу   169  с. 72.

Українська мова, 11-А клас (23.10.2025р.), 11-Є клас (24.10.2025р., філологічний профіль)

 Тема. РЗМ. Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення

1. Перегляньте  таблицю  "Мовні  засоби  оформлення  тексту  ораторського  виступу"  в  підручнику - с. 69-70.

2. Пригадайте.





3. Виконайте  письмово  вправу  166 с. 71.

4. Готуємося  до  ЗНО/НМТ (ПИСЬМОВО).

   -  Перепишіть речення. Розкрийте дужки і вставте велику чи малу літеру, поясніть її правопис.

   1) Гей, нові (к)олумби й (м)агеллани, напнемо вітрила наших мрій! (В. Симоненко) 

   2)  Не всі стародавні (г)реки були (а)фродітами, (г)еркулесами, (а)поллонами, але в них був ідеал краси, і вони бачили її в різних проявах, увічнювали її (О. Довженко). 

   3)  Всяк (ш)отландець вільний — пан своєї (б)атьківщини (Леся Українка). 

   4)  Наші предки, (с)тародавні (с)лов’яни, подібно до (а)нглосаксів, ділили рік на дві частини: зиму і літо або на зимове і літнє сонцестояння — (к)оляду і (к)упала (О.Воропай).

ПРИГАДАЙТЕ!




Українська література, 5-Б клас (24.10.2025р.)

 Тема. Побутові  та фантастичні  казки. «Мудра дівчина»

1. Пригадаємо.


2. Прочитайте  казку  "Мудра  дівчина"  в  підручнику - с. 59-63.

3. Поміркуємо  над  прочитаним.


УВАГА! Завдання 4  виконуєте письмово!

4. Дайте  усні  відповіді  на  запитання.


Джерело: https://vseosvita.ua/library/prezentatsiya-velyke-dyvo-kazky-pobutovi-kazky-mudra-divchyna-pro-pravdu-i-kryvdu-582394.html

середа, 22 жовтня 2025 р.

Українська література, 11-А клас(13.10.2025р.), 11-Є клас (23.10.2025р., філологічний профіль)

Тема.  Зина Тихменєва як представниця національної еліти, втілення нового способу життя, переконань, уявлень та прагнень. Філософічність повісті. Актуальність жанру інтелектуального роману в сьогоденні

1. Поміркуємо  над  прочитаним.

- Коли  був  написаний  роман?

- Скільки  років  триває  "романний  час"?

- Де  розгортаються  основні  події  твору?

- Назвіть  героїв  твору.


Зверніть  увагу!


2. Виконайте  завдання  літературного  диктанту "ТАК-НІ".
1) Тихменєв  запросив  Іполита Миколайовича  стати  репетитором  для  двох  своїх  синів.
2) Дочок  звали  Леся  та  Зина.
3) Справу  про  книжки, підручники, лекції, програми лекцій  і  години  для  лекцій  Іполит  вирішив  не  з  Мар'єю Cеменівною, а з Лесею.
4) Варецький  був  багатим.
5) Чоловік  відразу  побачив, що  Зина - зразок  порушення норм доброчинного поводження.
6) У  Києві Варецький  приятелював із  учителькою Мар'єю Іванівною.
7) Сестри  розповіли  Іполиту про поета Степана Хоминського, з яким  познайомилися  на  підмосковній дачі.
8) Зина  мріяла  вивчити  китайську мову  і  поїхати  в  Китай.
9) Варецький  із  Тихменєвими  їде  до  Криму.
10) Зина  й  Варецький  одружуються.
11) Іполит  три  місяці  провів  у  Німеччині.
12) Зина  "обернулась в повію".                (6б)
3. Охарактеризуйте  образ  Зіни  Тихменєвої, Іполіта Миколайовича Варецького (ПИСЬМОВО).      (6б)

4. Запишіть  у  зошити.


Українська література, 11-А клас ( 10.10.2025р.), 11-Є клас (22.10.2025р.)

 Тема. В.Домонтович. «Дівчинка з ведмедиком» - філософсько-інтелектуальна повість про інтелігенцію Києва 20-30 років ХХ століття.  Причини «несвоєчасності» прочитання роману сучасниками. Композиційна особливість філософсько-інтелектуального роману

1. Слово  вчителя.

   - На літературний вік В. Домонтовича припадає два десятиліття, за які написано п'ять повістей і близько 30 оповідань, новел, есе. Ця невеличка за обсягом прозова спадщина засвідчує непересічний талант оригінального письменника. Хронологічно проза В. Петрова вкладається у два періоди: кінець 20-х і початок 30-х років; на 40-ві припадає більшість оповідань, новел, есе, публіцистика. З погляду жанрового поділу теж визначаються дві групи: романізовані історико-біографічні твори та психологічна проза.

2. Поміркуємо.

   - Чи  годиться  в  одному  творі  поєднувати  разом  кохання  й  філософію?

   - Яким  тоді  буде  твір: любовним  чи  філософським?

   - Виявляється, таке  незвичне  поєднання  цілком  можливе  в  інтелектуальному  романі.

4. Опрацюйте  опорний  конспект.




5. Запишіть  тему, ідею, композицію  твору.

Українська мова, 11-А клас (21.10.2025р.), 11-Є клас (22.10.2025р.)

Тема.  Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, наукового-популярне, навчальне)

1. Пригадаємо.



2. Перегляньте  таблицю.

                 Академічне  красномовство

          Поняття

       Сфера

       застосування

      Головні            риси 

          Жанри

Ораторська діяльність науковця та викладача, який доповідає про результати дослідження або популяризує досягнення науки.

шкільна (різних рівнів у т.ч. вища школа) та наукова аудиторія

Доказовість;

бездоганна логічність;

точність мислення;

чітка, позбавлена будь-якої двозначності, термінологія.

§  наукова доповідь

§  наукове повідомлення

§  наукова лекція

§   реферат

§   виступ на семінарському занятті

§   науково-популярна (публічна) лекція

§  бесіда

3. Опрацюйте  схему "Різновиди  академічного  красномовства"  в  підручнику - с.49.

4. Виконайте  письмово  вправу  105 с. 50.

 - Ознайомтеся  з  текстами. Визначте, до  яких  різновидів  академічного  красномовства  вони  належать.

5. Готуємося  до  ЗНО/НМТ (ПИСЬМОВО).

   - Утворіть від поданих слів прикметники, використовуючи суфікс -ськ- (-зьк-, -цьк-).

      Буг, Кагарлик, Перемишль, Ніжин, Золотоноша, сол­дат, Норвегія, Добромиль, Підкамінь, таджик, черкес, завод, Париж, француз, викладач, ескімос, Прилуки, Оболонь, Бахмач, журналіст, козак, Одеса, Рига, Сиваш, Ірпінь, Овруч, комендант, калмик, Кавказ, Гадяч, Ворзель, Черкаси, ненець, альпініст, Ладога, Вишнопіль, Калуш, емігрант, босяк, Волинь, Острог, По­ділля, Ільмень, якут, узбек, волох, Запоріжжя, Кремен­чук, чех, казах, брат, Ельбрус, Дрогобич, Ятрань, По­лісся, студент, парубок, Прага, Бучач, чумак, гігант, Забайкалля, Онега, латиш.          

ЗВЕРНІТЬ  УВАГУ!


    

Українська література, 11-А клас (23.10.2025р.), 11-Б клас (24.10.2025р.)

 Тема. Урок  позакласного  читання. Г.Косинка. Новела "В житах".

1. Слово  вчителя.

   - Григорій  Косинка... Середній  на  зріст. Обличчя  натхненне, привітна  усмішка, лагідні  й  пильні  блакитні  очі, глибокі  й  променисті, - вони  передусім  привертали  до  себе  увагу. Ходив  бадьоро, швидко, з  піднятою, ніби  закинутою  головою  й  здавався  вищим, ніж  був. А  був  кремезний, присадкуватий. Волосся  світло-русяве, хвилясте.

     За  характером - доброзичливий, прямодушний, м'який. У  вчинках  і  діях  відчувалася  впевненість, і  тоді  проступали  риси  вольової  вдачі.

     Таким  пам'ятають  письменника  його  сучасники.

2. Опрацюйте  опорний  конспект. Запишіть  основні  відомості  про  життя  і  творчість  письменника.




















Джерело: https://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/grigoriy-kosinka3.html

3. Прочитайте  новелу  Г.Косинки "В житах" (перейдіть  за  покликанням).

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=4196

4. Проаналізуйте  прочитане.



ПРИГАДАЙТЕ!
ОТЖЕ,


Джерело: https://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/grigoriy-kosinka-impresionistichna-novela-v-zhitah.html

5. Запишіть  у  зошити  тему, ідею, основні  мотиви  новели  Г.Косинки "В житах".