Тема. Контрольна робота. Диктант
- Запишіть текст, вставляючи пропущені букви, розставляючи розділові знаки
Рідне слово
Коли зникає народна мова народу нема біл..ше! Ось чому наприклад наші західні брати,
вит..рпівши всі різноманітні насил..ства від іноплемі(н,нн)иків,
коли це насил..ство нарешті
торкнулося мови зрозуміли, що йдеться тепер уже
про жи(т,тт)я чи смерть самого народу. Поки жива мова в устах народу до того часу живий і народ. І нема насил..ства
(більш)нестерпного, як те, що хоче відібрати в народу спадщину створену (не)зчисле(н,нн)ими поколіннями його віджилих предків. Відберіть у народу все – і він усе може повернути, але
відб..ріть мову – і він ніколи біл..ше вже (не)створить її. Нову бат..ківщину навіть зможе створити народ, але мови – ніколи: вимерла мова в устах народу –
вимер і народ. Але якщо людська душа здригається перед убивством однієї недовговічної людини то що ж повинна б почувати вона зазіхаючи на жи(т,тт)я (багато)вікової історичної особистості народу
– цього (най)біл..шого з усіх створінь (Б,б)ожих на землі?
(Не)умовних звуків тіл..ки вчиться
дитина вивчаючи рідну мову, а п..є духовне
жи(т,тт)я й силу з рідної груді
рідного слова. Воно пояснює їй природу як (не)міг би пояснити
жоден її (природо)знавець. Воно знайомить її з характером
людей, що її оточують із суспіл..ством серед якого вона
живе з його історією та його прагне(н,нн)ями, як (не)міг
би ознайомити жоден історик. Воно нарешті дає
такі логічні поняття й філософс..кі погляди,
яких звичайно (не)міг би дати дитині
жоден філософ.
За К.Ушинським, 272 сл.
Немає коментарів:
Дописати коментар